03-15-2022, 12:28 PM
Geen nieuws, goed nieuws wat betreft BMW.
De Volvo afgelopen dagen gebruikt voor een ritje heen en weer Oost-Nederland. Gelaagd glas. Wat een stilte. Dit had ik niet verwacht. En dit is dan ook
het grootste gemis aan de BMW. Waarom bood BMW deze mooie optie niet aan voor de mooie F20 modellen?
De techniek bestaat al lang dunnen zijramen voor een passagiersauto van het gelaagde type. Als het 20 jaar terug leverbaar was door Sekurit Saint Gobain, dan had ook BMW dit in z'n luxe C-segmenter beschikbaar kunnen maken.
Ik ben inmiddels allergisch voor alles met blauw zwaailicht. En het grootste voordeel van het rijden in de Volvo bolide is dat het geluid van buitenaf dusdanig gereduceerd wordt dat je eigenlijk niet meer bewust door hebt dat er een hulpvoertuig met sirene voorbij racet.
Voorts : 1226 km met een 5 cilinder turbo en 126 liter LPG. Teruggerekend van iets meer dan 2,3 liter naar 1,5 liter is dan dat een BMW verbruik van 6,7 liter LPG per 100 km.
Ik heb werkelijk geen idee welke vooruitgang er technisch bereikt is in de automobiel industrie. Worden we dan echt zo voor de gek gehouden?
Mijn antwoord is volmondig JA. En dat gebeurt omdat verandering resp. minder langlevende producten beter is voor het op korte termijn winst gefocuste huidige financiële systeem.
Zoals keurmeester Joep regelmatig zegt : auto's uit de tweede helft jaren 90 zijn de beste voertuigen ooit gemaakt. Alles wat daarna kwam is inferieur. Toegegeven, de BMW Fx0 modellen zijn mooie auto's. Ik denk zelfs een van de laatste BMW's die het predicaat bijna perfecte auto's verdienen. Maar alles vanaf de GxX modellen zou wel eens hetzelfde lot beschoren kunnen zijn als al het andere in de automotive wereld.
Overigens, het lijkt er op dat BMW goede zaken doet in de Haagsche politieke realiteit. Veel 5 serie modellen, en inmiddels ook enkele gepantserde 7 serie. Geen idee waarom dat laatste nodig is als ik uit ga van een overheid die niets te verbergen heeft. Maar als je dat laatste ter discussie gaat stellen is ook te begrijpen dat ze inmiddels er voor kiezen om stukje bij beetje vervoerd te worden in gepantserde voertuigen.
De Volvo afgelopen dagen gebruikt voor een ritje heen en weer Oost-Nederland. Gelaagd glas. Wat een stilte. Dit had ik niet verwacht. En dit is dan ook
het grootste gemis aan de BMW. Waarom bood BMW deze mooie optie niet aan voor de mooie F20 modellen?
De techniek bestaat al lang dunnen zijramen voor een passagiersauto van het gelaagde type. Als het 20 jaar terug leverbaar was door Sekurit Saint Gobain, dan had ook BMW dit in z'n luxe C-segmenter beschikbaar kunnen maken.
Ik ben inmiddels allergisch voor alles met blauw zwaailicht. En het grootste voordeel van het rijden in de Volvo bolide is dat het geluid van buitenaf dusdanig gereduceerd wordt dat je eigenlijk niet meer bewust door hebt dat er een hulpvoertuig met sirene voorbij racet.
Voorts : 1226 km met een 5 cilinder turbo en 126 liter LPG. Teruggerekend van iets meer dan 2,3 liter naar 1,5 liter is dan dat een BMW verbruik van 6,7 liter LPG per 100 km.
Ik heb werkelijk geen idee welke vooruitgang er technisch bereikt is in de automobiel industrie. Worden we dan echt zo voor de gek gehouden?
Mijn antwoord is volmondig JA. En dat gebeurt omdat verandering resp. minder langlevende producten beter is voor het op korte termijn winst gefocuste huidige financiële systeem.
Zoals keurmeester Joep regelmatig zegt : auto's uit de tweede helft jaren 90 zijn de beste voertuigen ooit gemaakt. Alles wat daarna kwam is inferieur. Toegegeven, de BMW Fx0 modellen zijn mooie auto's. Ik denk zelfs een van de laatste BMW's die het predicaat bijna perfecte auto's verdienen. Maar alles vanaf de GxX modellen zou wel eens hetzelfde lot beschoren kunnen zijn als al het andere in de automotive wereld.
Overigens, het lijkt er op dat BMW goede zaken doet in de Haagsche politieke realiteit. Veel 5 serie modellen, en inmiddels ook enkele gepantserde 7 serie. Geen idee waarom dat laatste nodig is als ik uit ga van een overheid die niets te verbergen heeft. Maar als je dat laatste ter discussie gaat stellen is ook te begrijpen dat ze inmiddels er voor kiezen om stukje bij beetje vervoerd te worden in gepantserde voertuigen.