03-26-2022, 09:15 PM
Tijd voor zomerbanden. Ik heb inmiddels 2 nieuwe Pilot Sport 4 225/45R17 klaar liggen om gemonteerd te worden.
Zal ergens komende week gebeuren. Ben wel benieuwd naar het bandengeluid met 4 van deze banden onder de auto. De oude Bridgestones (2018 af fabriek) zijn zo goed als tot op de slijtage indicator opgereden. Ik vond het super banden qua grip. Ik vond ze hobbelen, ik vond ze lawaaierig. De michelins waren reeds een verbetering afgelopen 2 zomer siezoenen. Nu dus eindelijk rondom.
Ik zal deze banden wissel combineren met het vervangen van de remmen op de achteras. Rondom de grotere remschijven en dus nu ook achter geventileerde schijven. Schijven rondom van Jurid. Blokken rondom van Ferodo. De ecofriction. Qua slijtage (10000 km km afgelegd totdat ie 10.000 km naar beneden ging in resterende km's. Levensduur van 80.000 km met remblokken moet dus mogelijk zijn. Dit ondanks dat ik met de 312mm remmen op de vooras steviger ben gaan remmen.
De auto gebruik ik momenteel niet bijzonder veel. 1250 km - 1500 km per maand. De rest rijd ik vooral met de Volvo. Heerlijke cruiser voor de wat snellere ritten. Vandaag kwam ik een andere T5 tegen (ook 2002 model) die stevig doorreed. Zo stevig dat ik het wel welletjes vond door hem maar op gepaste snelheid te volgen.
Oktober dit jaar heb ik de BMW 4 jaar in mijn bezit. Augustus dit jaar heb ik de Volvo 7 jaar in mijn bezit. Elk van de auto's blijft zo z'n charmes hebben. Steviger doorrijden is een 5 cilinder auto met voldoende vermogen niet extreem veel duurder qua verbruik dan de BMW. Bij lagere snelheden wint de BMW met stip. Ondanks dat LPG ook fors duurder is geworden blijft het mogelijk met de BMW voor omstreeks 7,5 cent per km een rit te maken. De Volvo zit zo rond de 11 cent per km.
Puntje van aandacht :
De BMW staat altijd buiten. Ik ben onplezierig verrast over hoe vies de raamrubbers zijn. Kun je die makkelijk demonteren om ze daarna netjes te reinigen? Want ze zijn extreem vies na vier jaar / 101.000 km afgeegd te hebben.
Zal ergens komende week gebeuren. Ben wel benieuwd naar het bandengeluid met 4 van deze banden onder de auto. De oude Bridgestones (2018 af fabriek) zijn zo goed als tot op de slijtage indicator opgereden. Ik vond het super banden qua grip. Ik vond ze hobbelen, ik vond ze lawaaierig. De michelins waren reeds een verbetering afgelopen 2 zomer siezoenen. Nu dus eindelijk rondom.
Ik zal deze banden wissel combineren met het vervangen van de remmen op de achteras. Rondom de grotere remschijven en dus nu ook achter geventileerde schijven. Schijven rondom van Jurid. Blokken rondom van Ferodo. De ecofriction. Qua slijtage (10000 km km afgelegd totdat ie 10.000 km naar beneden ging in resterende km's. Levensduur van 80.000 km met remblokken moet dus mogelijk zijn. Dit ondanks dat ik met de 312mm remmen op de vooras steviger ben gaan remmen.
De auto gebruik ik momenteel niet bijzonder veel. 1250 km - 1500 km per maand. De rest rijd ik vooral met de Volvo. Heerlijke cruiser voor de wat snellere ritten. Vandaag kwam ik een andere T5 tegen (ook 2002 model) die stevig doorreed. Zo stevig dat ik het wel welletjes vond door hem maar op gepaste snelheid te volgen.
Oktober dit jaar heb ik de BMW 4 jaar in mijn bezit. Augustus dit jaar heb ik de Volvo 7 jaar in mijn bezit. Elk van de auto's blijft zo z'n charmes hebben. Steviger doorrijden is een 5 cilinder auto met voldoende vermogen niet extreem veel duurder qua verbruik dan de BMW. Bij lagere snelheden wint de BMW met stip. Ondanks dat LPG ook fors duurder is geworden blijft het mogelijk met de BMW voor omstreeks 7,5 cent per km een rit te maken. De Volvo zit zo rond de 11 cent per km.
Puntje van aandacht :
De BMW staat altijd buiten. Ik ben onplezierig verrast over hoe vies de raamrubbers zijn. Kun je die makkelijk demonteren om ze daarna netjes te reinigen? Want ze zijn extreem vies na vier jaar / 101.000 km afgeegd te hebben.