06-04-2022, 11:23 PM
Wel, gisteren de gehele voorzijde van de Volvo omgebouwd / voorzien van nieuwe delen.
Nieuwe fuseekogels
Nieuwe wiellagers
Nieuwe remschijven formaat Pizza (336mm van XC90)
2x GKN / Spidan aandrijfassen nieuw (bij Mister auto 'goedkoop' gekocht)
En de stabilisatorstang voor van ultra racing.
Hoop werk. Maar de voorzijde is nu gereed.
Over enkele weken laat ik de achterzijde nog ombouwen. Er zitten nu Eibach veertjes van de S80 Volvo onder, dat worden nu Eibach veertjes voor de S60. Samen met de ultra racing massieve stang van 22mm hoop ik dat ook de achterkant daarmee een stukkie minder wiebelig in bochten wordt.
Vanavond een klein ritje gereden in de regio, kan vrij vlot op het gas in de bocht en heb geen waarneembare trillingen meer bij accelereren / remmen. Ergo, comfort behouden, auto stuk meer opgeschoven naar BMW weggedrag. En eigenlijk boven verwachting tot nu toe. Heel benieuwd hoe de auto rijdt als ook de achterzijde gedaan is.
Stond vandaag op de weegbrug. Met wat spulletjes in de kofferbak en wat spul nog op de achterbank weegt de S60 +/- 1610 KG. Dat met 40 liter LPG in de tank en +/- 15 liter benzine. Dan is het best knap dat de auto qua bochtgedrag rijdt zoals ie vanavond reed.....
Maar, hij zal qua bocht gedrag nooit maar dan ook nooit in de buurt van de F20 komen. Toch blijft het leuk om van tijd tot tijd met de Volvo te sturen.
In de zomermaanden nog wat kleine optische klusjes. Waaronder vermoedelijk montage van inklapbare spiegels en bodemverlichting, een dorpellijstje bij de bestuurderzijde (huidige heeft een afgebroken clipje) en een nieuw deurrubber bij de bestuurdersdeur omdat deze lek is. Bij een goede regenbui stroomt er een aanzienlijke hoeveelheid water uit het deurrubber. Gelukkig lijkt het water buiten de auto te blijven. Maar mooi is anders. En tot slot wat kleine dingetjes als nieuwe knopjes voor de af fabriek radio.
Nieuwe fuseekogels
Nieuwe wiellagers
Nieuwe remschijven formaat Pizza (336mm van XC90)
2x GKN / Spidan aandrijfassen nieuw (bij Mister auto 'goedkoop' gekocht)
En de stabilisatorstang voor van ultra racing.
Hoop werk. Maar de voorzijde is nu gereed.
Over enkele weken laat ik de achterzijde nog ombouwen. Er zitten nu Eibach veertjes van de S80 Volvo onder, dat worden nu Eibach veertjes voor de S60. Samen met de ultra racing massieve stang van 22mm hoop ik dat ook de achterkant daarmee een stukkie minder wiebelig in bochten wordt.
Vanavond een klein ritje gereden in de regio, kan vrij vlot op het gas in de bocht en heb geen waarneembare trillingen meer bij accelereren / remmen. Ergo, comfort behouden, auto stuk meer opgeschoven naar BMW weggedrag. En eigenlijk boven verwachting tot nu toe. Heel benieuwd hoe de auto rijdt als ook de achterzijde gedaan is.
Stond vandaag op de weegbrug. Met wat spulletjes in de kofferbak en wat spul nog op de achterbank weegt de S60 +/- 1610 KG. Dat met 40 liter LPG in de tank en +/- 15 liter benzine. Dan is het best knap dat de auto qua bochtgedrag rijdt zoals ie vanavond reed.....
Maar, hij zal qua bocht gedrag nooit maar dan ook nooit in de buurt van de F20 komen. Toch blijft het leuk om van tijd tot tijd met de Volvo te sturen.
In de zomermaanden nog wat kleine optische klusjes. Waaronder vermoedelijk montage van inklapbare spiegels en bodemverlichting, een dorpellijstje bij de bestuurderzijde (huidige heeft een afgebroken clipje) en een nieuw deurrubber bij de bestuurdersdeur omdat deze lek is. Bij een goede regenbui stroomt er een aanzienlijke hoeveelheid water uit het deurrubber. Gelukkig lijkt het water buiten de auto te blijven. Maar mooi is anders. En tot slot wat kleine dingetjes als nieuwe knopjes voor de af fabriek radio.