03-19-2019, 09:20 PM
Ik baalde een beetje van de niet lineaire opbouw van het vermogen in mijn F21. Daarom toch maar eens de stap genomen om iets aan de standaard dumpvalve te doen. De mooiste set hiervoor lijkt de set van het Australische GFB te zijn. Zij vervangen een deel van het binnenwerk van de bestaande bypassvalve door een betere zuiger en sterkere veer. Hierdoor gebruik je niet meer het originele membraam die voor veel problemen zorgt.
De set ziet er zeer zorgvuldig gefabriceerd uit. En zit in een mooi doosje (erg belangrijk) de set bestaat uit 3 langere bouten, een aluminium behuizing die tussen je turbo en de oude bypassvalve komt, een tweetal veren, een plunjer en een zuiger. Al met al ongeveer 10 minuten werk en daarmee een erg makkelijke klus.
De eerste ervaringen:
- vermogen bouwt sneller op
- motor houdt het vermogen beter vast
- nagenoeg geen dip meer in vermogensopbouw
De set ziet er zeer zorgvuldig gefabriceerd uit. En zit in een mooi doosje (erg belangrijk) de set bestaat uit 3 langere bouten, een aluminium behuizing die tussen je turbo en de oude bypassvalve komt, een tweetal veren, een plunjer en een zuiger. Al met al ongeveer 10 minuten werk en daarmee een erg makkelijke klus.
De eerste ervaringen:
- vermogen bouwt sneller op
- motor houdt het vermogen beter vast
- nagenoeg geen dip meer in vermogensopbouw