04-17-2022, 07:29 PM
Drie maand later nog steeds dezelfde conclusie : Ethanol vrije premium brandstof is het behoud voor je benzine injectoren. Ik mag maar hopen dat ze de komende 10 jaar niet e0 benzine gaan verbieden.
Sinds vorig jaar juli heb ik geen nieuwe reinigingsactie meer hoeven uit te voeren. De auto start heel mooi, de motor loopt super rustig (ook bij koude start) en het benzine verbruik naast de LPG die ik als hoofdbrandstof heb ligt beneden de 7%. Geen percentage om me zorgen over te maken gezien de vele releatief korte ritjes die ik maak met koude starts. Waren de benzine injectoren vervuild geweest, dan was het benzine verbruik hoger geweest wegens het lekken / nadruppelen van benzine bij het rijden op LPG.
Gisteren kwam ik een BMW X1 met B48 motor tegen. Waarvan ik vond dat de motor zeer luidruchtig tot leven kwam. Ik vermoed dat nog steeds te veel mensen E10 tanken (is goedkoper aan de pomp), dus ga er ook van uit dat deze 2018 X1 met B48 motor ook op E10 draaide.
Mocht het defect gaan van een benzine injector aan de orde zijn, echt moeilijk is het niet om ze er uit te halen. Reinigen is altijd nog een optie. Met het juiste gereedschap is demontage prima te doen en elke firma die injectoren kan reinigen kan ook de injectoren reinigen van een direct ingespoten benzine motor.
Ik sluit echter niet uit dat met goede benzine defecte injectoren ook minder gauw zullen optreden, en hoop dan ook dat dat ook bij mijn auto op LPG het geval is.
Sinds vorig jaar juli heb ik geen nieuwe reinigingsactie meer hoeven uit te voeren. De auto start heel mooi, de motor loopt super rustig (ook bij koude start) en het benzine verbruik naast de LPG die ik als hoofdbrandstof heb ligt beneden de 7%. Geen percentage om me zorgen over te maken gezien de vele releatief korte ritjes die ik maak met koude starts. Waren de benzine injectoren vervuild geweest, dan was het benzine verbruik hoger geweest wegens het lekken / nadruppelen van benzine bij het rijden op LPG.
Gisteren kwam ik een BMW X1 met B48 motor tegen. Waarvan ik vond dat de motor zeer luidruchtig tot leven kwam. Ik vermoed dat nog steeds te veel mensen E10 tanken (is goedkoper aan de pomp), dus ga er ook van uit dat deze 2018 X1 met B48 motor ook op E10 draaide.
Mocht het defect gaan van een benzine injector aan de orde zijn, echt moeilijk is het niet om ze er uit te halen. Reinigen is altijd nog een optie. Met het juiste gereedschap is demontage prima te doen en elke firma die injectoren kan reinigen kan ook de injectoren reinigen van een direct ingespoten benzine motor.
Ik sluit echter niet uit dat met goede benzine defecte injectoren ook minder gauw zullen optreden, en hoop dan ook dat dat ook bij mijn auto op LPG het geval is.