04-23-2020, 10:27 PM
We zijn inmiddels weer een kleine twee maanden verder, ik heb niet stil gezeten
- xHP stage 3 (www.xhpflashtool.com)
Ik heb direct gekozen voor de stage 3 flash, je leest vaak dat het "te" is voor dagelijks gebruik. Maar vaak zijn dit berichten van de E serie rijders. Het bevalt goed! De automaat schakelt zoveel beter, comfort wanneer nodig en in sport/+ heerlijk "agressief" of moet ik zeggen sportief? In iedere stand heeft xHP een andere mapping, dus je merk echt verschil in comfort / sport / DSC OFF. Die laatste stand is wel erg agressief en daarbij voel je de bak ook hard overschakelen. Dat is niet echt mijn ding, maar ik rij eigenlijk ook nooit in DSC mode. Voor iedere ZF8 is xHP wel een must, ook zonder DME (chip)tuning!
- MG Flasher stage 1 (www.mgflasher.com)
De DME flash heb ik recent uitgevoerd. Ik heb de verschillende tuning tools uitgebreid bekeken, waarna de keuze viel voor MG Flasher. Dit is een relatief nieuwe speler op de markt. MG Flasher richt zich momenteel alleen op de nieuwe generatie BMW motorblokken, de 2.0 B46/B48 en de 3.0 B58. Dit voelt goed, geen massa productie maar specialisme! De verschillende OTS maps zijn helemaal doorontwikkeld en uitgebreid getest. De stage 1 blijft binnen de veiligheidsmarges en levert voor de B48 circa 290 pk / 420 nm. De ECU unlock duurde een kleine 10 minuten en het flashen van stage 1 was binnen 1 min gedaan. Wat een geweld!! Ik wordt nu heerlijk in mijn stoel gedrukt en wat loopt hij lekker door de versnellingen. Door middel van een data log is het vermogen bepaald, ik kom nu aan circa 299 pk / 440 nm.
Deze tool heeft de mogelijkheid om on-the-fly functies te activeren, zoals uitlaat burple, cooling en het wisselen van maps. Dit is een leuke plus. De combi xHP en MG Flasher rijdt echt geweldig, ik ben tevreden!
- Coderingen (www.bimmercoderen.nl)
Uiteraard zijn alle modules doorlopen en praktische zaken geactiveerd of aangepast, zoals:
Start-stop uitgeschakeld
Dagrijverlichting achterlichten
Alarm type US
Akoestische alarm bevestiging
M opstartanimatie idrive
M Performance cluster logo
Weergave bandentemperatuur
Weergave digitale snelheid
Snelheid correctie
iDrive uitschakelen bij openen portier
Welcome lights "US" richtingaanwijzers
etc..
- Alarm (https://www.fleetaccess.nl/)
Het alarm heb ik later certificeren volgens de Nederlandse normen. Mooi document erbij, verzekering blij.
- xHP stage 3 (www.xhpflashtool.com)
Ik heb direct gekozen voor de stage 3 flash, je leest vaak dat het "te" is voor dagelijks gebruik. Maar vaak zijn dit berichten van de E serie rijders. Het bevalt goed! De automaat schakelt zoveel beter, comfort wanneer nodig en in sport/+ heerlijk "agressief" of moet ik zeggen sportief? In iedere stand heeft xHP een andere mapping, dus je merk echt verschil in comfort / sport / DSC OFF. Die laatste stand is wel erg agressief en daarbij voel je de bak ook hard overschakelen. Dat is niet echt mijn ding, maar ik rij eigenlijk ook nooit in DSC mode. Voor iedere ZF8 is xHP wel een must, ook zonder DME (chip)tuning!
- MG Flasher stage 1 (www.mgflasher.com)
De DME flash heb ik recent uitgevoerd. Ik heb de verschillende tuning tools uitgebreid bekeken, waarna de keuze viel voor MG Flasher. Dit is een relatief nieuwe speler op de markt. MG Flasher richt zich momenteel alleen op de nieuwe generatie BMW motorblokken, de 2.0 B46/B48 en de 3.0 B58. Dit voelt goed, geen massa productie maar specialisme! De verschillende OTS maps zijn helemaal doorontwikkeld en uitgebreid getest. De stage 1 blijft binnen de veiligheidsmarges en levert voor de B48 circa 290 pk / 420 nm. De ECU unlock duurde een kleine 10 minuten en het flashen van stage 1 was binnen 1 min gedaan. Wat een geweld!! Ik wordt nu heerlijk in mijn stoel gedrukt en wat loopt hij lekker door de versnellingen. Door middel van een data log is het vermogen bepaald, ik kom nu aan circa 299 pk / 440 nm.
Deze tool heeft de mogelijkheid om on-the-fly functies te activeren, zoals uitlaat burple, cooling en het wisselen van maps. Dit is een leuke plus. De combi xHP en MG Flasher rijdt echt geweldig, ik ben tevreden!
- Coderingen (www.bimmercoderen.nl)
Uiteraard zijn alle modules doorlopen en praktische zaken geactiveerd of aangepast, zoals:
Start-stop uitgeschakeld
Dagrijverlichting achterlichten
Alarm type US
Akoestische alarm bevestiging
M opstartanimatie idrive
M Performance cluster logo
Weergave bandentemperatuur
Weergave digitale snelheid
Snelheid correctie
iDrive uitschakelen bij openen portier
Welcome lights "US" richtingaanwijzers
etc..
- Alarm (https://www.fleetaccess.nl/)
Het alarm heb ik later certificeren volgens de Nederlandse normen. Mooi document erbij, verzekering blij.
BMW F20 125i B48
BIMMERCODEREN.NL | BMW FSC | BMW TUNING
BIMMERCODEREN.NL | BMW FSC | BMW TUNING