06-10-2020, 02:37 PM
(06-10-2020, 02:10 PM)BMW118iED schreef: tsja.....geen ervaring. Wel nadenken als je je auto meer dan 20% extra vermogen geeft wat dit voor extra belasting op remmerij & onderstel oplevert. Snap dan ook wel dat er een regel is die als grens 20% heeft.
Rijd zelf in de BMW met standaard ECU. Mijn andere auto (Volvo) heeft +/- 20% meer vermogen dan geregistreerd bij de RDW. Ben heel blij met de grotere remmen (336mm vs 305mm) en verlaagd onderstel (Bilstein B12)/.
Zou bij standaard remmen op een 116i altijd kijken naar betere remmen. 120i of M-sport. Onderstel zou je naar kunnen kijken.
M-onderstel zit er gelukkig al onder, remmerij geen idee.
Verder lees ik veel dat de 114i, 116i en 118i dezelfde motor hebben en volgens mij dezelfde remmen. Wel ben ik het met je eens dat het hele spul goed samen moet kunnen werken. Ik hoef overigens niet naar 220pk, 170 is genoeg, echter ga je dan ook over de 20%.
Heb overigens net de RDW technische dienst gesproken, meneer gaf aan dat ik een van de weinige zou zijn die zijn auto netjes laat herkeuren en dat ze het verder weinig mee maken. Dat zet je dan wel weer aan het denken. Kosten kon hij niet zelf zo noemen, maar schijnt niet heel duur te zijn.
Groeten,
Youri
Youri