Zoals het er nu naar uit ziet gaat de auto begin April naar Prins in Eindhoven. Ben de auto minimaal 4 weken kwijt....maar is waarschijnlijk het wachten waard.
Het gaat om de LPG installaties waarbij LPG via de benzine injectoren direct wordt ingespoten. Dit alles in vloeibare vorm. Geen verdamper, geen eigen injectoren.
Vialle heeft soortgelijke techniek, maar ik heb meer vertrouwen in Prins dan Vialle op dit moment.
Een van de problemen bij de huidige benzine motoren is de roetvorming. Dit is bij LPG grotendeels niet het geval. Dit heeft weer een positieve invloed op het schoon blijven van de motor. Dit is ook een van de redenen waarom ik op LPG wil rijden.
Het wordt, omdat de wet dat voorschrijft, een R115 installatie. Op het kenteken bij de RDW komt ook de CO2 uitstoot met LPG te staan. Die ligt zo'n 15% lager, heb inmiddels getallen tot 21% gehoord.
Omdat moderne LPG R115 installatie zogenaamde mono-fuel systemen zijn, zou het op papier mogelijk zijn om BPM terug te gaan vragen bij de nederlandse overheid. Omdat LPG hoofdbrandstof is, wordt dat bij de APK ook als hoofdbrandstof gezien....en zou dat fiscaal ook het geval moeten zijn. Voor de MRB is dat natuurlijk al zo, maar omdat het kenteken op LPG ook de CO2 uitstoot op LPG vermeldt, schijnen er bewegingen te zijn waarbij de BPM wordt berekend op basis van de LPG uitstoot.
Tot slot, in 2020 schijnt er eindelijk bio LPG op de markt te komen. En door het tanken van Bio LPG kun je met voertuigen op LPG vanaf dat moment op papier CO2 neutraal rijden. Dat de uitstoot in de praktijk ook gunstiger uitpakt (minder roet, minder CO2 en minder NOx) is dan een prettige bijkomstigheid. En last not but least, de brandstofkosten zullen halveren
Het gaat om de LPG installaties waarbij LPG via de benzine injectoren direct wordt ingespoten. Dit alles in vloeibare vorm. Geen verdamper, geen eigen injectoren.
Vialle heeft soortgelijke techniek, maar ik heb meer vertrouwen in Prins dan Vialle op dit moment.
Een van de problemen bij de huidige benzine motoren is de roetvorming. Dit is bij LPG grotendeels niet het geval. Dit heeft weer een positieve invloed op het schoon blijven van de motor. Dit is ook een van de redenen waarom ik op LPG wil rijden.
Het wordt, omdat de wet dat voorschrijft, een R115 installatie. Op het kenteken bij de RDW komt ook de CO2 uitstoot met LPG te staan. Die ligt zo'n 15% lager, heb inmiddels getallen tot 21% gehoord.
Omdat moderne LPG R115 installatie zogenaamde mono-fuel systemen zijn, zou het op papier mogelijk zijn om BPM terug te gaan vragen bij de nederlandse overheid. Omdat LPG hoofdbrandstof is, wordt dat bij de APK ook als hoofdbrandstof gezien....en zou dat fiscaal ook het geval moeten zijn. Voor de MRB is dat natuurlijk al zo, maar omdat het kenteken op LPG ook de CO2 uitstoot op LPG vermeldt, schijnen er bewegingen te zijn waarbij de BPM wordt berekend op basis van de LPG uitstoot.
Tot slot, in 2020 schijnt er eindelijk bio LPG op de markt te komen. En door het tanken van Bio LPG kun je met voertuigen op LPG vanaf dat moment op papier CO2 neutraal rijden. Dat de uitstoot in de praktijk ook gunstiger uitpakt (minder roet, minder CO2 en minder NOx) is dan een prettige bijkomstigheid. En last not but least, de brandstofkosten zullen halveren