02-22-2020, 08:18 PM
Op 1erforum.de is in ieder geval iemand die z'n B38 heeft laten chippen. Ik zou zelf de motor laten chippen naar 118i niveau. Hoger kan, maar zal waarschijnlijk samen gaan met extra aanspraak op technische grenzen.
Heb bij mijn andere auto wel chiptuning er op zitten. Maar weet dat vroeg of laat de turbo aan de beurt is. En geloof dat met standaard tune de turbo waarschijnlijk langer mee zal gaan dan nu. Bij een jongere auto zou ik zelf op voorzichtig gaan.
Verder schijnt de B38 af fabriek reeds een grotere intercooler te hebben. Groter dan de oude 116i/118i met 4 cilinders. Zal gedaan zijn om de temperaturen niet al te hard te laten oplopen. Tunen kan vooral bij wat warmer weer tot problemen leiden met standaard koeling / intercooler. Wil je het echt goed doen, dan zowel tuning als een aftermarket intercooler.
Je kunt eens kijken bij bijv. Mosselman. Koppel zal dan tot omstreeks 300nm kunnen oplopen.
Heb bij mijn andere auto wel chiptuning er op zitten. Maar weet dat vroeg of laat de turbo aan de beurt is. En geloof dat met standaard tune de turbo waarschijnlijk langer mee zal gaan dan nu. Bij een jongere auto zou ik zelf op voorzichtig gaan.
Verder schijnt de B38 af fabriek reeds een grotere intercooler te hebben. Groter dan de oude 116i/118i met 4 cilinders. Zal gedaan zijn om de temperaturen niet al te hard te laten oplopen. Tunen kan vooral bij wat warmer weer tot problemen leiden met standaard koeling / intercooler. Wil je het echt goed doen, dan zowel tuning als een aftermarket intercooler.
Je kunt eens kijken bij bijv. Mosselman. Koppel zal dan tot omstreeks 300nm kunnen oplopen.